UITGEVERIJ

Content People exploiteert sinds 2013 een uitgeverij. Aanvankelijk bracht Heimdall e-books over journalistiek, communicatie en media uit. Ondanks een breed fonds, bleek de markt nog niet toe aan dergelijke digitale uitgaven.

Daarop veranderde de insteek en kwam de focus te liggen op uitgave van dichtbundels. Leven en liefde van Auguste van der Molenschot was in december 2013 de eerste gedrukte publicatie van imprint Heimdall.

Heimdall

De naam van imprint Heimdall komt uit de Noorderlijke mythologie. De god staat voortdurend op wacht en kan wel 500 kilometer kijken. Door mythologen wordt hij vergeleken met de Indiase god Vayu en de Romeinse god Janus. Het was zijn taak om Asgard dag en nacht te bewaken tegen de reuzen.

Ter promotie van het fonds én poëzie in het algemeen organiseert de uitgeverij regelmatig evenementen, zoals de Dichter bij jou-toer, het PoëzieTheater en de Poëzieboot.

Om de persoonlijke aanpak te benadrukken is in de loop van 2019 de naam van Heimdall gewijzigd in Uitgeverij Hub Dohmen. De bloemlezingen worden nog steeds uitgegeven onder de imprint Heimdall Thema.

Alle uitgaven zijn bij boekhandels en webshops in Nederland en België en eigen verkoopkanalen verkrijgbaar.